مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای الم جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دعوت آقای شهردار از بازرگانان پاکستانی برای سرمایه‌گذاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۰۳۷۲
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
دعوت آقای شهردار از بازرگانان پاکستانی برای سرمایه‌گذاری در مشهد
شهردارمشهد در دیدار با هیات اتاق بازرگانی لاهور تاکید کرد: حضور سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی نشان دهنده ظرفیت بالای مشهد برای برقراری ارتباط بین‌المللی با بازرگانان سایر کشورها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدعبدالله ارجائی، شهردارمشهد، در دیدار با هیات اتاق بازرگانی لاهور که با حضور سرکنسول پاکستان و نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهارداشت: پاکستان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران است و با جمعیتی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر یکی از کشور‌های پرجمعیت جهان به حساب می‌آید که بیش از ۹۰ درصد از این جمعیت با ایرانی‌ها هم دین و آئین هستند که از این نگاه نیز روابط میان دو همسایه بسیار با اهمیت است.

شهردارمشهد با بیان اینکه لاهور به عنوان دومین شهر بزرگ پاکستان، قلب این کشور و مرکز هویتی آن است، اظهارکرد: وجوه مشترکی میان مشهد و لاهور وجود دارد، برهمین اساس هم در گذشته مشهد و لاهور خواهرخوانده شده‌اند.

ارجائی تصریح کرد: تاکنون اتفاقات قابل توجهی در مسیر خواهرخواندگی لاهور و مشهد را شاهد نبود‌ه‌ایم و برهمین اساس خواستار گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: اتاق بازگانی لاهور دارای قدمتی ۱۰۰ ساله است و بیش از ۲۰۰۰ بازگان در آن عضویت دارند، این ظرفیت بسیارعظیمی برای برقراری ارتباط تجاری میان دو شهر محسوب می‌شود.

شهردارمشهد ضمن اشاره به اینکه امیدواریم این دیدار، سرآغاز مبادلات و همکاری‌های تجاری و ارتباط بیشتر میان لاهور و مشهد باشد خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی مشهد و لاهور باید به دنبال گسترش ارتباط و رفت‌وآمد بازرگانان دو شهر به‌ویژه بعد از کرونا باشند.

ارجائی افزود: مشهد مقدس به عنوان هاب منطقه‌ای در توسعه مبادلات تجاری می‌تواند نقش موثری در ارتباطات بازرگانان لاهور و جهان اسلام داشته باشد.

وی گفت: حضور دفاتر شرکت‌های بین‌المللی و حضور سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی قبل از کرونا نشان دهنده ظرفیت بالای مشهد برای برقراری ارتباط بین‌المللی با بازرگانان سایر کشور‌ها است.

شهردار مشهد با بیان اینکه براساس آمار تمام ایرانیان در طول سه سال حداقل یکبار به مشهد سفر می‌کنند، تصریح کرد: لذا اگر بازرگانان پاکستانی ارتباط مناسبی با شهر مشهد داشته باشند، گویا با تمامی نقاط ایران ارتباط برقرارکرده‌اند.

ارجائی اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، چند پیشنهاد برای گسترش روابط تجاری و فرهنگی میان دو شهر مشهد و لاهور داریم و معتقدیم در اولین قدم باید سفر‌های مبدا به مبدا میان این دو شهر را با میدان‌داری شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل مسافر گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم حمل‌ونقل هوایی میان مشهد و پاکستان مناسب است، اظهارکرد:، اما زمینه توسعه سیستم حمل‌ونقل هوایی و در کنار آن تقویت سیستم حمل‌ونقل زمینی میان مشهد و لاهور وجود دارد.

شهردارمشهد تصریح کرد: مشهد از لحاظ خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه خدمات شهری در ایران پیشتاز است، لذا آمادگی صدور این خدمات را به شهر لاهور و سایر شهر‌های پاکستان داریم.

ارجائی گفت: یکی دیگر از اقدامات برای گسترش روابط همکاری میان دو شهر، مشارکت بازرگانان مشهد و لاهور برای توسعه زیرساخت‌های شهری دو شهر لاهور و مشهد است.

وی ضمن اشاره به اینکه مسلمانان بنا به دلایلی تمایل به سفر به بسیاری از شهر‌هایی که در جهان به عنوان مقصد گردشگری مشهور هستند، ندارند خاطرنشان کرد: مشهد می‌تواند به عنوان یک شهر زیارتی این نقیصه را در منطقه حل کند.

شهردارمشهد درادامه گفت: در مجموع شهرداری مشهد آمادگی دارد تا بازرگانان پاکستانی به‌ویژه بازرگانان لاهوری در توسعه زیرساخت‌های ریلی و ایجاد یک بندر خشک در مشهد، مشارکت داشته و ما نیز از این امر استقابل می‌کنیم.

ارجائی افزود: در همین راستا از نمایندگی وزرات خارجه در استان می‌خواهیم، زمینه ارتباط بیشتر میان بازرگانان مشهدی و شهر لاهور پاکستان را آماده کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->